Sport - Pasiuni
6 Idei De Marketing Sportiv Pentru Promovarea Unui Jucator – Kincso Szasz
Marketing sportiv, un domeniu nou care incepe sa ia amploare in Romania. Acest articol este un mesaj public catre Kincso si catre alti sportivi asemenea ei
Pentru exemplificarea modului in care vad comunicarea unui sportiv cu fanii si promovarea imaginii lui pentru atragerea potentialilor sponsori si crearea parteneriatelor pe termen lung cu acestia am ales-o pe Kincso Szasz, jucatoare de squash clasata pe locul 3 in ierarhia nationala feminina in clasamentul oficial din ianuarie 2017.
Ce este squash-ul si de ce un sportiv din aceasta zona?
Squash-ul este un sport nou in Romania, cu potential de dezvoltare in perioada urmatoare. Am petrecut mult timp printre jucatorii de squash si ca motivatie va invit sa vedeti 5 motive principale pentru care sa jucati squash. Gasiti, de asemenea, pe SquashMania.ro, multe alte informatii utile pentru practicarea acestuia.
Haideti acum sa-l cunoastem pe eroul principal!
PROFIL Kincso Szasz
Data nasterii: 7 noiembrie 1999
Resedinta: Miercurea Ciuc
Inaltime / Greutate: 170 cm / 54 Kg
Racheta / Echipament: Head / Head – Salming
Hobby-uri: Snowboard, calatoriile, desenul, calaria
Conturi social media: Facebook – FanPage / Instagram
Sponsori actuali: Transylvanian Tennis & Squash Club, Tawil Group, Naturavit.ro
Sunt de parere ca fara sa-ti dai seama fanii te motiveaza sa-ti depasesti limitele si sa treci cu usurinta peste momentele mai putin bune. Fanii te dezvolta, dar pentru asta trebuie sa-i aduci langa tine si sa vrei sa te urmareasca din placere.
Iata cele 6 idei pe care vreau sa le dezvolt aici:
1. WEBSITE – Comunica frecvent cu fanii!
📝 Creeaza-ti si actualizeaza permanent site/blog-ul cu informatii despre profilul tau si activitatea sportiva si nu doar, opiniile tale despre viata sau evenimentele la care mergi, statistici, rezultate importante;
📝 Vorbeste despre interviuri pe care le dai publicatiilor, indiferent de notorietatea acestora, scrie si vorbeste despre pasiunile tale (text / video);
📝 Fa-ti Sponsorii Vizibili!
Distribuie apoi tot ceea ce scrii pe retelele sociale! Companiile mari monitorizeaza atent activitatea ambasadorilor de brand.
2. RETELE SOCIALE – Creeaza si dezvolta comunitatea din jurul brandului personal!
👉 Facebook 👈
Aici avem doua canale: Facebook ca profil personal si Fan Page. Eu as dedica pagina personala familiei si celor mai apropiati prieteni.
Un avantaj al Fan Page-urilor este ca acestea sunt indexate in motoarele de cautare si vei fi mai usor de gasit. In plus, poti angaja un administrator care sa posteze in perioadele tale incarcate, dar recomand aici ca respectivul sa-si semnalizeze distinct postarile lui printr-un „admin” inaintea informatiei, de exemplu.
📝 Posteaza in mod regulat despre antrenamente, aparitii publice, succese majore sau dezamagirile de pe parcursul competitiilor;
📝 Urca-ti Facebook covers imagini care sa atraga fanii si sa le creeze rapid o imagine despre cine esti si ce faci;
📝 Posteaza foto de „culise”, pe care nu le vad oriunde, da-le informatii exclusive;
📝 Fii tu! Fii autentic! Arata-le fanilor ca-i pretuiesti! Deschide-te in fata lor, evidentiaza-ti simtul umorului;
📝 Spune ce urmeaza sa faci, unde te vor vedea in urmatoarea perioada;
📝 Pune-le intrebari, dar, in acelasi timp, raspunde comentariilor lor! Roaga-i sa-ti aprecieze si sa-ti distribuie postarile!
📝 Ofera-le diverse premii prin concursuri;
📝 Fa-ti Sponsorii Vizibili!
👉 Instagram 👈
📝 Urca imagini inedite din zonele in care calatoresti pentru turnee sau cantonamente;
📝 Conecteaza-ti contul de Instagram la Facebook si promoveaza-le in cross;
📝 Promoveaza-ti fanii si materialele acestora care iti fac si tie cu ochiul :);
📝 Arata ce ai invatat nou in sportul tau, da exemple si idei (video daca se poate);
📝 Fa-ti Sponsorii vizibili!
👉 Twitter 👈
Recomand prezenta pe twitter chiar daca in Romania are putini utilizatori. Aceasta retea are avantajul utilizarii de companii mari la nivel international si, ca atare, poti fi urmarit sau poti intra in contact cu acestea.
📝 Fii funny! Nu te lua prea in serios :). Utilizatorii care au simtul umorului au o multime de followers;
📝 Utilizeaza imagini si aici! Pozele atrag privirea si maresc engagement-ul;
📝 Fii sociabil :)! Foloseste „Retweet”-ul si fa-te util fanilor in special prin postarile funny sau acelea cu care esti pe aceeasi lungime de unda;
📝 Fa-ti Sponsorii vizibili!
De putin timp am descoperit o retea sociala pentru sportivi, KeepSporting, unde, pe langa faptul ca socializezi cu sportivi worldwide, iti poti gasi sponsori. Am prezentat pe larg aplicatia pe SPORTescu.
👉 YouTube 👈
Urca aici video-urile pe care le inserezi, apoi, in website-ul propriu despre care am vorbit la inceput.
3. PRODUSE PERSONALIZATE – Ramai in ochii fanilor!
Ia in calcul lucruri simple si care se utilizeaza cel mai des, pe care sa le personalizezi cu numele tau si un mic insemn specific sportului in care te dezvolti. Te poti gandi, de exemplu, la tricouri, bratari, genti etc.
Cum sa le distribui?
🎯 le poti oferi ca premii la diverse concursuri organizate pe retele sociale;
🎯 le vinzi pe parcursul competitiei care iti poarta numele (vezi la punctul 4);
🎯 fa-ti un colt al tau in clubul la care joci si expune-le permanent pentru cei mai activi fani, acestia le pot cumpara – Kincso Szasz Corner :);
🎯 in viitor poti lua in calcul sa atasezi un magazin online site-ului propriu pentru a-ti extinde simpatia :).
4. COMPETITIE SUB BRANDUL TAU – Organizeaza un turneu in nume propriu!
Recomand si alaturarea unui sponsor in titulatura turneului, de exemplu Kincso Szasz OLIVER Tournament :).
Dat fiind faptul ca terenurile de squash, care i-au generat jucatoarei placerea de a practica acest sport, sunt in complexul Transylvanian Tennis & Squash Club care apartine familiei, exista cateva avantaje care trebuie fructificate.
5. WIKIPEDIA – Creeaza-ti pagina personala pe cea mai mare Enciclopedie libera!
O pagina cu detalii de profil, rezultate la competitiile importante la care participi, informatii despre cariera pe cea mai mare enciclopedie iti poate creste popularitatea. Vezi Laura Massaro.
6. INTALNIRI CU FANII – Gaseste motive sa-ti cunosti ambasadorii si sa le multumesti personal!
Povesteste-le despre tine, ofera-le mici cadouri, da-le sfaturi, raspunde curiozitatilor lor. Poti stabili astfel de intalniri chiar in clubul la care joci.
„Sportul reprezinta mediul care genereaza cele mai intense emotii, iar fanii sunt cei care le exprima„, scrie sports-net.ro.
Un exemplu de cum se realizeaza un transfer emotional intre brand si fani in doar 1 minut si 48 de secunde :):
5 Recomandari de final
👌 Foto – urca fotografii clare, la o rezolutie buna pe cat posibil, mai ales pe site-ul personal;
👌 Video – utilizeaza video fara retineri, astazi lumea e grabita – prefera sa „citeasca” video;
👌 Fani – Fii om! Ofera fanilor recunostinta, fii aproape de ei, arata-le ca iti pasa, daruieste-le mici atentii cu brandul tau sau in diverse campanii. Apreciaza-i pe cei care iti distribuie materialele prin likes si/sau comentarii la postarile respective – isi vor intensifica simpatia;
👌 Sponsori – ai mare grija de sponsorii tai, participa la actiunile lor, nu uita sa vorbesti despre ei pe toate canalele tale media, dar, in acelasi timp, pastreaza echilibrul;
👌 Social Media – evita sa postezi cand esti obosit sau furios, s-ar putea sa regreti. Utilizeaza hashtag-uri cu brandul tau pe orice retea – #KincsoSzasz
Banuiesc ca par multe, dar pentru moment foloseste ce crezi ca te avantajeaza acum si, in timp, te extinzi.
Asadar, nu uita ca poti deveni persoana publica, de tine depinde. Fii Propriul Ambasador! Transpira Pentru Asta!
Marketing sportiv, un domeniu nou care incepe sa se simta in sportul romanesc si datorita unor oameni speciali. Pe doi dintre ei ii cunosc personal, Mihaela Constantinescu si Cristian Dragos Gheorghe, autorii manualului „Marketing Sportiv” dupa care se preda, astazi, in Academia de Studii Economice. Cristian este si fondatorul Sports Business Academy.
Si, apropos de asta,
„Brandurile sportive cauta sa capitalizeze prin emotiile transmise suporterilor (…) Sportul este un liant social, creand legaturi intre toate componentele societatii, iar din ce in ce mai multe companii realizeaza ca nu exista o alta legatura mai puternica decat cea pe care o are un suporter fata de jucatorul/echipa favorit/a”,
scrie Virgil Stanescu, Presedinte Steaua CSM EximBank si Vicepresedinte al Federatiei Romane de Baschet, in prefata manualului mentionat.
Despre Marketing Sportiv am povestit cu Gabi Tichelea in 20 De Campanii Care Au Avut Succes, pe SPORTescu.ro.
Credit foto: ProSquash Romania, FRS, arhiva personala Kincso